تصادف اتوبوس با تریلی در کرمانشاه یک فوتی و ۱۱ مصدوم برجا گذاشت تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان
سرخط خبرها

ورود غیرکارشناسی برخی دستگاه‌ها به رتبه‌بندی معلمان| می‌خواهند از معلمان آزمون بگیرند

  • کد خبر: ۱۱۰۹۶۷
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
  • ۱
ورود غیرکارشناسی برخی دستگاه‌ها به رتبه‌بندی معلمان| می‌خواهند از معلمان آزمون بگیرند
دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان گفت: شنیده می‌شود که برخی دستگاه‌ها مانند سازمان امور استخدامی و سازمان مدیریت در آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان ورود پیدا کردند و قصد دارند موضوعاتی مانند برگزاری آزمون از معلمان و تشکیل کانون‌های ارزیابی را در این آیین‌نامه اضافه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید بابک هاشمی‌نکو با اشاره به اخباری که درباره فرایند تصویب آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان شنیده می‌شود، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بیش از ۱۰ سال پیش رونمایی شده، بر اجرای رتبه‌بندی معلمان تأکید شده است؛ همینطور در برنامه ششم توسعه هم دولت مکلف بوده است که رتبه‌بندی را اجرا کند.

وی افزود: متأسفانه دولت سابق در حالی که تکلیف بر عهده‌اش بوده، اجرای رتبه‌بندی را به تعویق انداخت و در آخرین لحظات عمر دولت دوازدهم، لایحه‌ای را با یک عدد ضعیف که خیلی در وضعیت معلمان تغییر ایجاد نمی‌کرد، به مجلس ارسال کرد و در حقیقت اجرای رتبه‌بندی را به دولت بعدی محول کرد.

هاشمی‌نکو ادامه داد: بیش از ۱۰ سال از مطرح شدن رتبه‌بندی معلمان می‌گذرد؛ از طرفی مطالبه‌ای از طرف معلمان هست و از طرف دیگر به دلیل کش و قوس پیدا کردن ابعاد آن خصوصا طرح در رسانه‌ها و فضای مجازی، یک بحث فرسایشی روحی برای فرهنگیان شده است و اجرای آن خیلی طول کشیده است.  

وی افزود: اجرای رتبه‌بندی معلمان باعث افزایش کیفیت آموزش و پرورش خواهد شد و انگیزه‌ای برای معلمان جهت ارتقای توانمندی‌ها و رقابت جهت افزایش دانش و مهارت آموزشی و تربیتی آن‌ها خواهد بود؛ از طرفی نتیجه این طرح در وضعیت دریافتی مالی معلمان مؤثر خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان اظهار کرد: خوشبختانه در این دولت، رئیس‌جمهور تأکید بسیاری بر اجرای رتبه‌بندی داشت و مجلس نیز همت خوبی در قانونی کردن بحث رتبه‌بندی نشان داد و رقم پیشنهادی دولت قبل که ۵ هزار میلیارد تومان بود به ۳۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و قانون اجرای رتبه‌بندی با هماهنگی دولت به تصویب رسید.

وی افزود: بعد از تصویب قانون نیز وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه اجرایی آن را آماده کرد، اما شنیده می‌شود که برخی دستگاه‌ها مانند سازمان امور استخدامی و سازمان مدیریت در موضوع ورود پیدا کرده و قصد دارند موضوعاتی مانند برگزاری آزمون از معلمان و تشکیل کانون‌های ارزیابی را در آیین‌نامه اضافه کنند.  

هاشمی‌نکو با تأکید بر اینکه برگزاری آزمون را خلاف شأن و شخصیت معلم می‌دانیم، اضافه کرد: مگر در طرح ارتقای اساتید دانشگاه، از آن‌ها آزمون به عمل می‌آید؟ معلمی که ۱۵ سال، ۲۰ سال سابقه تدریس دارد، روش تدریس و شیوه کارش مشخص است، توفیقات او قابل احصا هست، حضور او در کلاس‌های ضمن خدمت، ثبت شده است. تحقیقات و تألیفاتش و تقدیرنامه‌هایی که دریافت کرده همه مشخص است.

وی ادامه داد: چطور می‌شود در یک آزمون یک ساعته برای ۲۰ سال کار معلمی او تصمیم‌گیری کرد؟ بسیاری از مشکلات که در زمینه آموزش و پرورش داریم از حافظه محوری و آزمون و کنکور نشأت می‌گیرد، چرا یک آزمون دیگر به آن‌ها اضافه می‌کنیم؟ آیا با خواندن یکی، دو محتوا و کتاب و شرکت در امتحان، می‌توان باعث تحول در کار معلمی شد؟

سخنگوی کانون تربیت اسلامی گفت: با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهور در خصوص تصریح در امر رتبه‌بندی و اینکه مجلس شورای اسلامی، قانون رتبه‌بندی را تصویب کرده است و وزارت آموزش و پرورش هم در یک کار کارشناسی، آیین‌نامه رتبه‌بندی را آماده کرده است، از رئیس‌جمهور و دولت تقاضا داریم از سنگ اندازی و ارائه نظر غیرکارشناسانه برخی دستگاه‌ها جلوگیری کرده و در امر اجرای فوری رتبه‌بندی، دستور اکید خود را صادر کنند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ٱتشدل
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
0
0
آیا افزایش حقوق در سایر نهادها و ادارجات منوط به امتحان میباشد؟ افزایش شندر حقوق نیاز به این همه حقه بازی نیست .
فرهنگیان را این همه مورد ملعبه و بازیچه قرار ندهید
ما حاضریم افزایش حقوق نزنند فقط قیمت ها به قبمت پارسال برگردد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->