هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سازماندهی ۱۲هزار معلم در نظام دوری برای سال تحصیلی جدید | کدام معلمان وارد نظام دوری می‌شوند؟ ۱۰ مورد از حادثه سازترین تخلفات رانندگی| رانندگی با عینک برای چه کسانی اجباری است؟ پسر جوان به جنایتش اعتراف کرد| خفه کردن پدر با کمربند و چاقو زدن به او
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ورود غیرکارشناسی برخی دستگاه‌ها به رتبه‌بندی معلمان| می‌خواهند از معلمان آزمون بگیرند

  • کد خبر: ۱۱۰۹۶۷
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
  • ۱
ورود غیرکارشناسی برخی دستگاه‌ها به رتبه‌بندی معلمان| می‌خواهند از معلمان آزمون بگیرند
دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان گفت: شنیده می‌شود که برخی دستگاه‌ها مانند سازمان امور استخدامی و سازمان مدیریت در آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان ورود پیدا کردند و قصد دارند موضوعاتی مانند برگزاری آزمون از معلمان و تشکیل کانون‌های ارزیابی را در این آیین‌نامه اضافه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید بابک هاشمی‌نکو با اشاره به اخباری که درباره فرایند تصویب آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان شنیده می‌شود، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بیش از ۱۰ سال پیش رونمایی شده، بر اجرای رتبه‌بندی معلمان تأکید شده است؛ همینطور در برنامه ششم توسعه هم دولت مکلف بوده است که رتبه‌بندی را اجرا کند.

وی افزود: متأسفانه دولت سابق در حالی که تکلیف بر عهده‌اش بوده، اجرای رتبه‌بندی را به تعویق انداخت و در آخرین لحظات عمر دولت دوازدهم، لایحه‌ای را با یک عدد ضعیف که خیلی در وضعیت معلمان تغییر ایجاد نمی‌کرد، به مجلس ارسال کرد و در حقیقت اجرای رتبه‌بندی را به دولت بعدی محول کرد.

هاشمی‌نکو ادامه داد: بیش از ۱۰ سال از مطرح شدن رتبه‌بندی معلمان می‌گذرد؛ از طرفی مطالبه‌ای از طرف معلمان هست و از طرف دیگر به دلیل کش و قوس پیدا کردن ابعاد آن خصوصا طرح در رسانه‌ها و فضای مجازی، یک بحث فرسایشی روحی برای فرهنگیان شده است و اجرای آن خیلی طول کشیده است.  

وی افزود: اجرای رتبه‌بندی معلمان باعث افزایش کیفیت آموزش و پرورش خواهد شد و انگیزه‌ای برای معلمان جهت ارتقای توانمندی‌ها و رقابت جهت افزایش دانش و مهارت آموزشی و تربیتی آن‌ها خواهد بود؛ از طرفی نتیجه این طرح در وضعیت دریافتی مالی معلمان مؤثر خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های انقلابی فرهنگیان اظهار کرد: خوشبختانه در این دولت، رئیس‌جمهور تأکید بسیاری بر اجرای رتبه‌بندی داشت و مجلس نیز همت خوبی در قانونی کردن بحث رتبه‌بندی نشان داد و رقم پیشنهادی دولت قبل که ۵ هزار میلیارد تومان بود به ۳۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و قانون اجرای رتبه‌بندی با هماهنگی دولت به تصویب رسید.

وی افزود: بعد از تصویب قانون نیز وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه اجرایی آن را آماده کرد، اما شنیده می‌شود که برخی دستگاه‌ها مانند سازمان امور استخدامی و سازمان مدیریت در موضوع ورود پیدا کرده و قصد دارند موضوعاتی مانند برگزاری آزمون از معلمان و تشکیل کانون‌های ارزیابی را در آیین‌نامه اضافه کنند.  

هاشمی‌نکو با تأکید بر اینکه برگزاری آزمون را خلاف شأن و شخصیت معلم می‌دانیم، اضافه کرد: مگر در طرح ارتقای اساتید دانشگاه، از آن‌ها آزمون به عمل می‌آید؟ معلمی که ۱۵ سال، ۲۰ سال سابقه تدریس دارد، روش تدریس و شیوه کارش مشخص است، توفیقات او قابل احصا هست، حضور او در کلاس‌های ضمن خدمت، ثبت شده است. تحقیقات و تألیفاتش و تقدیرنامه‌هایی که دریافت کرده همه مشخص است.

وی ادامه داد: چطور می‌شود در یک آزمون یک ساعته برای ۲۰ سال کار معلمی او تصمیم‌گیری کرد؟ بسیاری از مشکلات که در زمینه آموزش و پرورش داریم از حافظه محوری و آزمون و کنکور نشأت می‌گیرد، چرا یک آزمون دیگر به آن‌ها اضافه می‌کنیم؟ آیا با خواندن یکی، دو محتوا و کتاب و شرکت در امتحان، می‌توان باعث تحول در کار معلمی شد؟

سخنگوی کانون تربیت اسلامی گفت: با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهور در خصوص تصریح در امر رتبه‌بندی و اینکه مجلس شورای اسلامی، قانون رتبه‌بندی را تصویب کرده است و وزارت آموزش و پرورش هم در یک کار کارشناسی، آیین‌نامه رتبه‌بندی را آماده کرده است، از رئیس‌جمهور و دولت تقاضا داریم از سنگ اندازی و ارائه نظر غیرکارشناسانه برخی دستگاه‌ها جلوگیری کرده و در امر اجرای فوری رتبه‌بندی، دستور اکید خود را صادر کنند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ٱتشدل
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
0
0
آیا افزایش حقوق در سایر نهادها و ادارجات منوط به امتحان میباشد؟ افزایش شندر حقوق نیاز به این همه حقه بازی نیست .
فرهنگیان را این همه مورد ملعبه و بازیچه قرار ندهید
ما حاضریم افزایش حقوق نزنند فقط قیمت ها به قبمت پارسال برگردد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->